Mindfulness. Entregar-me a l’experiència

Cada vegada més estem entenent la necessitat de viure la quotidianitat d’una manera més conscient i calmada. Per això, cada vegada més gent incorpora a la seva vida pràctiques com la meditació, el mindfulness o disciplines com el ioga, el tai chi, etc. Estem en un món estressat i vivim vides estressades. Estem en entorns hiperestimulants plens d’imputs que ens obliguen a estar contínuament a fóra. Per això necessitem de tant en tant, tornar a casa, tornar a habitar el cos i calmar la ment. Aquí et deixo una guia breu dels passos a seguir per a  fer aquest viatge a l’interior:

1º Centra’t en la respiració.

Comença per seure de manera còmode. Centrat en com entra i surt l’aire del teu cos. Comença a fer un breu escàner del teu cos parant atenció dels punts on pugui haver-hi tensió i utilitza les exhalacions per a destensar aquelles zones que ho requereixin. Simplement respira i destensa. Si t’ajuda, pots anar comptant les exhalacions del 1 al 10 i tornant a començar.

2º Acull l’emoció.

Quan comencis a relaxar-te potser t’assaltaran emocions que no esperaves. Hem de ser capaços/ces de deixar estar l’emoció, de deixar que s’expressi, perquè segurament aquesta emoció necessita ser atesa, per tant, continua respirant i deixa’l hi espai.

3º No jutgis.

És molt important no jutjar l’experiència, no jutjar allò que sentim o pensem. Tot està bé i és com ha de ser. Simplement observa allò que passa en tu, però sense jutjar.

4º Entrega’t a l’experiència.

Permet que passi allò que ha de passar. Simplement entregat a l’experiència i a allò que l’experiència et depari. Deixa anar la resistència i la necessitat de control.  Deixa de voler controlar-ho tot i només entregat al moment present.

Traslladar aquesta experiència a la vida quotidiana:

Ara que ja saps com respirar, relaxar, deixar anar el judici i entregar-te plenament a l’experiència, intenta traslladar-ho a la teva vida quotidiana. Cerca moments on aplicar això que has après. Per exemple, aplica aquest exercici quan estiguis viatjant en transport públic, rentant els plats a  casa, prenent-te un te al sofà, passejant pel carrer, quan estiguis prenent una dutxa…simplement porta a terme tots aquests passos. Estaràs connectant amb el moment present, aquí i ara. I faràs sens dubte que l’experiència sigui més conscient i real des d’una ment i un cos més assossegats. Compara les experiències amb experiències anteriors. Què fa de diferent viure el viatge en metro o bus  des d’aquesta perspectiva, de com ho vas viure el dia anterior? Fes-te la pregunta i contesta des del no judici, simplement des de la consciència que tens ara.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s